Biežāk uzdotie jautājumi
Kā veikt rezervāciju elektroniskās rindas rezervācijas sistēmā?
- Dodieties uz sadaļu rezervēt;
- Izvēlieties robežšķērsošanas vietu;
- Izvēlieties transportlīdzekļa veidu ar kādu šķērsosiet robežu;
- Atzīmējiet laika logu, kurā plānojat šķērsot robežu;
- Norādiet transportlīdzekļa un piekabes (ja tāda ir) informāciju. Kravas transportlīdzekļiem sadaļā “MRN” jānorāda numurs precei ar vislielāko īpatsvaru kravā;
- Ievadiet autovadītāja informāciju;
- Iepazīstieties ar papildus informāciju;
- Apstipriniet rezervācijā sniegto informāciju;
- Veiciet rezervācijas apmaksu.
Cik ilgā laikā ir jāveic rezervācijas apmaksa, lai tā tiktu reģistrēta rindā?
Rezervācijas apmaksa jāveic 25 minūšu laikā pēc rezervācijas formas aizpildīšanas. Ja pirms apmaksas veikšanas lietotājs vēlas pievienot papildu rezervāciju un veikt apmaksu par vairākiem transportlīdzekļiem, tad tas jāizdara maksājuma logā redzamajā laikā.
Vai iespējams rezervēt rindā vairāk nekā vienu vietu?
Nē, vienam transportlīdzekļa reģistrācijas numuram var būt viena aktīva rezervācija starp visām robežšķērošanas vietām. Jaunu vietu rindā var rezervēt tikai pēc tam, kad transportlīdzklis ir šķērsojis robežu.
Vai rezervācijā izvēlētais laiks nodrošina robežas šķērsošanu noteiktā laikā?
Nē, rezervētais laiks ir aptuvens. Ja robežšķērsošanas vietā veidosies rindas vai transportlīdzeklis pirms Jums nebūs ieradies, robežšķērsošanas laiks var mainīties.
Kurš MRN kods ir jānorāda rezervācijas formā, ja pārvedu saliktu kravu?
Rezervācijas formā jānorāda MRN kods, kurš kravā ir ar vislielāko īpatsvaru.
Ko darīt, ja nevar saglabāt rezervācijas anketā sniegto informāciju?
Situācijā, kad vienlaicīgi vairāki klienti rezervācijas anketā ir izvēlējušies vienu laika logu, saglabāt rezervācijas anketu un veikt maksājumu izdosies tikai pirmajam. Pārējiem poga “Saglabāt” nedarbosies. Lūdzam atgriezties solī “Laika loga izvēle” un izvēlēties citu robežšķērsošanas laika logu.
Vai par rezervāciju ir jāmaksā?
Jā, rezervācija ir maksas pakalpojums. Rezervācijas maksa ir 9.30 EURO ieskaitot PVN, atbilstoši ārējās sauszemes robežas šķērsošanas transportlīdzekļu elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas noteikumu 23. punktam.
Kā var veikt rezervācijas labošanu?
Rezervācijas labošanu var veikt rezervācijas kopsavilkumā, spiežot uz pogas “Labot rezervāciju”. Rezervācijas kopsavilkums tiek nosūtīts uz rezervācijas formā norādīto e-pastu.
Kādus datus ir iespējams mainīt pēc rezervācijas apmaksas?
Rezervācijas datumu un laiku, datus par vadītāju (t.i., vārds/-i, uzvārds/-i, dzimšanas datums, valstspiederība, dokumenta veids, dokumenta derīguma termiņš, dokumenta numurs, dokumenta izdošanas valsts), saziņas informāciju.
Kādus datus nav iespējams mainīt pēc rezervācijas apmaksas?
Robežšķērsošanas vieta, dati par transportlīdzekli (t.i., transportlīdzekļa veids, transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numurs, transportlīdzekļa reģistrācijas valsts, piekabes valsts reģistrācijas numurs, piekabes reģistrācijas valsts, transportlīdzekļa marka).
Cik reizes atļauts labot rezervācijā norādītos datus?
Rezervācijā norādītos datus var labot vienu reizi.
Kad rezervāciju labot nav iespējams?
Rezervāciju labot nav iespējams, ja līdz rezervētajam laika logam ir atlicis mazāk par trim stundām, vai rezervācija jau ir vienu reizi labota.
Vai drīkst doties pie robežšķērsošanas vietas barjeras rezervētajā laika logā?
Izvēlētais laika logs ir aptuvenais robežšķērsošanas laiks, tādēļ robežšķērsošanas vietā jāierodas divas stundas pirms rezervētā laika loga sākuma. Bet doties pie robežsķērsošanas vietas barjeras atļauts tikai pēc aicinājuma SMS saņemšanas.
Kādas darbības ir jāveic, ja veikta rezervācija ar prioritāti?
Pirms iebraukšanas robežšķērošanas vietā ir jāsaņem prioritātes apstiprinājums, uzrādot MRN numuru un kravas pavaddokumentus robežšķērsošanas vietas muitas darbiniekiem. Apstiprinājums jāsaņem, kad līdz rezervācijas laika sākumam atlikušas mazāk nekā divas stundas, bet ne mazāk kā 20 minūtes.
Cik ilgi pirms rezervētā laika ir jābūt robežšķērsošanas vietas tuvumā?
Aicinām ierasties robežšķērsošanas vietā 2 stundas pirms rezervētā laika sākuma.
Kā zināt, ka varu doties uz robežšķērsošanas pārbaudēm?
Doties uz robežšķērsošanas vietu var tikai tad, kad ir saņemta informatīva SMS ziņa ar aicinājumu doties uz robežšķērsošanas vietu uz pārbaudēm.
Kas notiks, ja nokavēšu savu rezervācijā izvēlēto laiku?
Rezervācija tiks automātiski atcelta.
Kādos gadījumos rezervācija var tikt atcelta?
Valsts robežsardze un Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvalde var atcelt rezervāciju (bez rezervācijas maksas atgriešanas), ja rezervācijas datos ir norādīta nepatiesa vai nekorekta informācija, vai krava neatbilst prioritāras kravas nosacījumiem.
Kādos gadījumos tiek atgriezta maksa par rezervāciju?
Ja elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas darbība ir tehniski traucēta tādā apjomā, ka pakalpojuma izmantošana nav bijusi iespējama vai robežšķērsošanas vieta rezervētajā laikā ir slēgta.
Kā atgūt rezervācijas maksu?
Vai varu rezervēt vietu rindā robežas šķērsošanai no Krievijas Federācijas vai Baltkrievijas Republikas uz Latvijas Republiku?
Nē. ERRS sistēma darbojas tikai izbraukšanai no Latvijas Republikas.